Salam.....waaaaa.....sobb....sobbb....lamenye kite tak hapdet blog nie.......sobb... soobbb.....banyak btol mende yg dh terlepas nk tuleh dlm blog nie since dh abeh pantang aritu.....waaaa.....tak abeh sedey lg nie......huhuhu.....
Mmm, nk start dari mane ek, mm, nk pikir jap....mm, byk mende nk citer nie....mmmmm......
Pas jek abeh pantang aritu, rase lega sgt2....Alhamdulillah, berjaye gak jage diri & Alany dlm tempoh berpantang tu, skrg nie just nk kuruskan sket lg berat bdn nie, nk genapkan jd ** kg....hehehe....rahsie tuhh.... :D
Pada 14.06.2008 aritu, kitorang sefamily buat kenduri sket, Kenduri Aqeqah utk Alany + Tahlil utk arwah abah + Doa selamat, ajak kengkawan jek + jiran2....walaupon jempotan tak ramai, tapi meriah yg amat......sronok sgt2.....sume dok kerumun Alany, yang si Alany pulak diam jek bile die dh di pas dr sorang ke tgn sorang...alahai anak ibu, sian die, tp diam pulak budak tu, baaaeeekkkk Alany....bley ibu buat kenduri lagi...hehehe...start kenduri dgn bacaan yassin dari anak2 yatim Chemor, pastu pakcik2 surau sambung wat tahlil utk arwah abah......lepas tu acara mkn2 pon bermule :D....Ade lauk kambin masak kurma, ikan kembong masak kari, ayam goreng rempah, ulam2an ngan sambal belacan.....mm, walaupon lauk siket jek, sume yg datang mkn dng berseleranye, hehehee....sume puji nasik minyak tu sedap + ngan kambin masak kurma tu, mavelesss.....(org yg dtg la yg puji :D ), org yg dtg bersilih ganti, yg dtg last skali kawan2 adik, sb baru balik keje :D.....mm, dh abeh sume balik, proses mengemas umah le jawapnye....pas jek Alany mandi, bagi kt babah die, suh tidokan die kt bilik atas tros, kang takot die taleh nk tido kt bawah, sb tgh mengemas.....mm, mmg baek sungguh le Alany aritu, tak meragam langsung, Alhamdulillah..... :D
Mmm, pastu 23.06.2008, kite terpakse tinggalkan Alany dgn babah die, sb kite kene amek exam KPSL (Kenaikan Pangkat Secara Lantikan), huhuhu, sbnrnye berat ati nk tinggalkan Alany, sb die kecik lg, plus mmg tak penah tinggalkan die since lahir aritu, jd mmg berat ati sgt2, tp laling ku itew bg kate2 kuatkan semangat, die kate pegi la, kot2 taun nie soklan senang sket, berkat dh ade Alany nie, jd kite pegi jugak le, soobb....sooobbb....sedey weeiiii tinggalkan Alany......waaaaa.......4 ari tuh, bkn sehari jek!!!!!......selang beberape jam, asek tepon babah die jek, tanye Alany ok ke tak, Alhamdulillah, Alany cam biase jek, tak terase kot ibu die tade, kalo time Alany terjage, dh pesan kt babah, boh phone tu kt mulot Alany, nk sembang ngan die, hhahahaha.....mmg budak comei tu kuat menyembang, tp bahase die la, bak kate opah die, bahase Jerman, hahahaha......cume babah die kate, si Alany nie rase pelik sket, ye la, sore ibu die ade, tp orangnye tade....hehehe....tape la, janji 2 2 leh lepaskan rindu, kan Alany......... :D
Mmm, balik2 jek dari wat exam tu, ari berikutnye, tros bawak Alany gi Klinik, nk cucuk utk 2 bln, terlewat 4 ari, patotnye ari yg g exam tu Alany kene cucuk, tp opah & nenek die kate, tunggu kite balik baru gi cucuk, takot Alany demam pas kene cucuk tu & takot die meragam nk ibu die jage die....Jd pagi Jumaat tu, kite, laling ngan nenek Alany gi la klinik, mood Alany cam best jek sb dh lame tak gi jenjalan, hehehe....mm, sampai2 jek, ade la 4 org nk jumpe dokto sebelum turn Alany, sampai jek turn Alany, gtau la dokto, Alany kene cucuk utk umor die 2 bln, jd dokto tu siapkan sume2 ubat2 yg nk dicucukkan kt Alany, pastu dh ready, Alany pon kene la cucuk, masok jek picagari tu kt kulit Alany, nangis le budak comei tu, tp bile picagari tu kuar jek, die pon diam, dokto pon kate, wah, bagos budak nie, kalo budak lain, time nk kuar bilik dokto pon still meraung lagi, nie Alany diam jek, cam tade ape2 yg berlaku plak....hehehe....Alhamdulillah, arap2 die tak demam pas kene cucuk nie...
Mmm, ok la ek, nanti sambung lagi, Alany dh nangis tu, mmg time die nk menyusu nie....Alany, ibu slalu doakan Alany sehat, kuat & membesar bagai Johan :D









